WiększaMniejszyNormalny
AKTUALNOŚCI
25.06.2019.
SESJE RADY MIEJSKIEJ
 
AKTUALNOŚCI
Gospodarka Odpadami
Galeria 2019
Galeria 2018
Galeria 2017
Galeria 2016
Galeria 2015
Galeria 2014
Galeria 2013
Galeria 2012
Galeria 2011
Galeria archiwum
"Biuletyn Choszczeński"
Organizacje pozarządowe
Z kart historii
Kluby sportowe
Kontakt
Powiadom nas
----------------------------------------
Turyści
----------------------------------------
Mieszkańcy
----------------------------------------
NIERUCHOMOŚCI - Inwestycje
Mapa strony
----------------------------------------
----------------------------------------
---------------------------------------
Ochotnicza Straż Pożarna
STUDIUM UWARUNKOWAŃ
SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ
System informacji przestrzennej Miasta i Gminy Choszczno
EDG
eod
bip
eod
lcc
rejestr
Prawo jazdy na drezynę? Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
01.08.2011.

 Prawo jazdy na drezynę?

CHOSZCZNO Czy to możliwe by już w niedalekiej przyszłości każdy z nas mógł wsiąść do kolejowej drezyny i wybrać się na wycieczkę np. do Drawna lub Barlinka? – Najwyższy czas poważnie podejść do problemu kolejowej infrastruktury, o której od 15 lat tylko mówimy, a tak naprawdę to dawno o niej zapomnieliśmy – burmistrz ROBERT ADAMCZYK komentuje podpisanie listu intencyjnego w sprawie projektu rewitalizacji nieczynnej linii kolejowej przebiegającej m.in. przez naszą gminę. 

Ostatni pociąg z Choszczna przez Drawno do Kalisza Pomorskiego odjechał w roku 1996. Wówczas włodarze gmin dość systematycznie przypominali o stworzeniu podmiejskiej kolejki wożącej turystów. Wspominano też o stworzeniu na torowisku szlaku rowerowego, a nawet przejęciu linii przez wojsko. Daty odjazdu ostatniego pociągu z Choszczna do Myśliborza nikt już nie pamięta. Tu kolej w niektórych miejscach zdążyła już nawet „zwinąć” tory, a na odcinku Choszczno - Drawno systematycznie wyręczają ją wszelkiej maści poszukiwacze złomu. Trafiają się leśne odcinki, na których brakuje nawet po kilkaset metrów szyn.
 
 Prawo jazdy na drezynę?
 
Atrakcja dla południa
 - Dzisiaj przede wszystkim chcemy chronić istniejącą infrastrukturę od tego, by nie została do końca rozgrabiona, zdegradowana – marszałek OLGIERD GEBLEWICZ tłumaczy dlaczego samorządy zamierzają przejąć lokalną linię kolejową. Dodaje, że w Polsce Pomorze Zachodnie przede wszystkim kojarzy się z turystyką w pasie nadmorskim, a ten projekt miałby stworzyć spójny i atrakcyjny produkt turystyczny dla południowej części tego regionu.
To właśnie pod egidą marszałka i DARIUSZA TRZCIŃSKIEGO, prezesa zarządu Kolei Bałtyckiej SA oraz włodarzy gmin z: Barlinka, Choszczna, Drawna, Kalisza Pomorskiego, Mirosławca, Pełczyc, Połczyna Zdroju, Wierzchowa i Złocieńca podpisano na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie list intencyjny. Zakłada on ich współpracę w ramach projektu zatytułowanego „Rewitalizacja nieczynnej linii kolejowej nr 410 na odcinku: Połczyn-Zdrój - Złocieniec - Wierzchowo - Mirosławiec - Kalisz Pomorski - Drawno - Choszczno - Pełczyce - Barlinek dla celów rozwoju turystyki aktywnej - Bałtycka Kolej Turystyczna".
 
 Prawo jazdy na drezynę?
 
Wykorzystają to co jeszcze zostało
- Projekt nie mówi o odtwarzaniu linii kolejowej jako takiej, bo jest to kapitałochłonne i mówiąc wprost nierealne. Chodzi o to, żeby uratować to co w tej chwili istnieje, zinwentaryzować i na bazie tego co pozostało stworzyć produkt turystyczny, który wykorzysta różne środki lokomocji – tłumaczy D. Trzciński. Na dowód tego, że taki pomysł może udać się przytacza, że turystyka drezynowa jest bardzo popularna w krajach zachodniej i północnej Europy, a w Polsce podobne linie kolejowe są czynne m.in. w Grodzisku Wielkopolskim, Krzywinie i Białowieży.

Niebawem więcej szczegółów - (ciąg dalszy w artykule:  Szukamy kolejowych tradycji )
Burmistrz Choszczna ROBERT ADAMCZYK przypomina, że obiekty kolejowe znajdujące się na terenie naszej gminy (zarówno torowisko jak i budynki) często były tematem rozmów (m.in. budynek dworca należy już do gminy Choszczno – red.), jednak PKP najczęściej informowały, że wspomniana linia w kierunku Drawna należy do tzw. strefy zamkniętej i wyodrębnianie jej z całości jest dla nich nieopłacalne. – Dziś już nie ma sensu powracania do tamtych czasów, a raczej powinniśmy skupić się na obecnym pomyśle. Każda z gmin, która włączyła się do tego projektu ma do zaoferowania wiele atrakcji i byłoby fajnie gdyby taka linia spięła całość – podkreśla włodarz gminy. Dodaje, że już niebawem odbędzie się kolejne spotkanie sygnatariuszy tego projektu i wówczas poznamy więcej szczegółów na ten temat.
Tadeusz Krawiec

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Rewitalizacja w Gminie Choszczno
SYSTEM POWIADAMIANIA MIESZKAŃCÓW

TERMO

CHOSZCZNO

ZAKŁAD AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ

"SZANSA"

serdecznie zapraszamy

na naszą stronę na

facebook-u

Gospodarka Odpadami
Kalendarz imprez 2012
Choszczno
Fundusze, Projekty, Dofinansowania, Pomoc Finansowa
Rejestr zbiorów danych osobowych Choszczno
Organizacje pozarządowe - kliknij

Przygarnij mnie...

Index firm - Gmina Choszczno

Samorządowy Informator SMS Gminy Choszczno
lcc

Turystyczno – rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom oraz na Miejskiej Górze

Lokalna Grupa Rybacka

Północna Izba Gospodarcza - Oddział w Choszcznie

Zadania Inwestycyjne
 
Polska Telewizja Internetowa
Lider Pojezierza
LP
Copyright © 2019 www.choszczno.pl.