WiększaMniejszyNormalny
09.04.2020.
AKTUALNOŚCI
Gospodarka Odpadami
Galeria 2020
Galeria 2019
Galeria 2018
Galeria 2017
Galeria 2016
Galeria 2015
Galeria 2014
Galeria 2013
Galeria 2012
Galeria 2011
Galeria archiwum
"Biuletyn Choszczeński"
Organizacje pozarządowe
Z kart historii
Kluby sportowe
Kontakt
Powiadom nas
----------------------------------------
Turyści
----------------------------------------
Mieszkańcy
----------------------------------------
NIERUCHOMOŚCI - Inwestycje
Mapa strony
----------------------------------------
----------------------------------------
---------------------------------------
Ochotnicza Straż Pożarna
STUDIUM UWARUNKOWAŃ
SYSTEM INFORMACJI PRZESTRZENNEJ

System informacji przestrzennej Miasta i Gminy Choszczno
EDG
eod
bip
eod
lcc
rejestr
Kolporter RSS
Choszcz twarzą Choszczna Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
06.03.2020.
Choszcz twarzą Choszczna  CHOSZCZNO. W Choszczeńskim Domu Kultury odbyło się spotkanie, w trakcie którego podsumowany został pierwszy etap tworzenia Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta i Gminy Choszczno. Włodarze miasta, członkowie Gminnej Rady Kultury i plastycy zdecydowali, że markę naszej gminy budować będziemy na ikonie Choszcza z hasłem „Choszczno – bohater regionu”.       
        Każdy z nas mógł się przyczynić do współtworzenia koncepcji marki miasta i gminy Choszczno poprzez specjalną ankietę, którą przez internet lub osobiście wypełniło ponad 500 osób. Jej podsumowanie przedstawiła ALICJA TERLIKOWSKA, główna animatorka tej koncepcji. Jak wynika z jej zestawień, nad ankietą najczęściej pochylały się osoby mieszkające w Choszcznie, w tym panie, (ok. 66 proc.), a ponadto osoby z wyższym wykształceniem, będące w związku małżeńskim (51 proc.) i wieku od 20 do 30 lat. Na pytanie o to, czy jesteśmy zadowoleni z życia w naszej gminie,  dokładnie 47 proc. ankietowanych zaznaczyło odpowiedź „raczej tak”, kolejnych 13 proc. „tak”, a niespełna 16 proc. „nie”. Ciekawie rozłożyły się nasze preferencje związane wielkością gminy Choszczno. Tu ponad 80 proc. respondentów stwierdziło, że jest „odpowiednio wielka”, kolejnych 17 proc. uważa że jest „za mała”, a tylko nieco ponad dwa proc., że jest „za duża”.
Choszcz twarzą Choszczna
         Wskazując na kolor kojarzony  z Choszcznem, aż 49 proc. ankietowanych wskazało na zielony, potem wybieraliśmy czerwony (13 proc.), szary (17 proc.) i na końcu niebieski (9 proc.). Na pytanie, o to skąd  pochodzi nazwa miasta, 49 proc. napisało, że od Choszcza, 13 proc. od chaszczy i nieco ponad 10 proc. nawiązało do jego przedwojennej nazwy, czyli Arnswalde. Tu ktoś nieco żartobliwie stwierdził, że Choszczno kojarzy mu się ze… św. Mikołajem i jego słynnym „Ho, ho, ho!”
A jak oceniamy siebie nawzajem? Tu padło kilkanaście, niemalże równorzędnych ocen, poczynając od stwierdzenia, że jesteśmy uśmiechnięci, gościnni i uprzejmi, ale też omijamy paragrafy, bywamy skąpi i bez humoru. Położenie geograficzne, oferta sportowo-rekreacyjna i historia, to według ankietowanych, główne zalety naszej gminy. Ponad 54 proc. respondentów uważa, że miasto jest atrakcyjne przede wszystkim dla mieszkańców, a tylko 20 proc. dla turystów i 18 proc. dla inwestorów. Tylko co drugi z badanych poleciłby Choszczno, jako miejsce warte odwiedzenia. I na podsumowanie 50 proc. zdeklarowanych zaznaczyło, że lubi Choszczno, 28 proc., że jest mu obojętne, a niespełna 10 proc. po prostu nie lubi.
Choszcz twarzą Choszczna
      Na opisywanym spotkaniu, w którym uczestniczyli m.in. wiceburmistrz WOJCIECH SIERAKOWSKI, sekretarz miejski MAGDALENA SIEŃKO, członkowie Gminnej Rady Kultury oraz przedstawiciele magistrackiego  biura promocji, długo dyskutowano nad głównymi założeniami koncepcji, opracowanej na podstawie opisanych wyżej ankiet. Koncepcji, która pozwoli stworzyć tzw. System Identyfikacji Wizualnej Miasta i Gminy Choszczno. W efekcie tych rozmów, jednomyślnie zdecydowano, że głównym rdzeniem tego systemu, czyli budowę promocyjnej marki naszego miasta, oprzemy na symbolu Choszcza z hasłem „Choszczno – bohater regionu”.
Tadeusz Krawiec

       PS. Ciekawe jest to, że ponad 500 dorosłych osób, które wypełniły ankiety, wskazując choszczeński akcent w skali województwa zachodniopomorskiego, najczęściej wymieniały ośrodek rehabilitacyjny przy SP ZOZ. Potem jest Modry Las, kajak polo, jezioro i plaża w centrum miasta, legendarna postać Choszcza, pływalnia Wodny Raj i Zespół Pieśni i Tańca Stobniczanie. Ciekawe jest to, że nie ma tu, choćby naszego zabytkowego kościoła, barbakanu, promenady wokół jeziora, czy placówek kultury, z tak znaną w Polsce księgarnią Pegaz na czele…
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Rewitalizacja w Gminie Choszczno

  

SYSTEM POWIADAMIANIA MIESZKAŃCÓW

TERMO

CHOSZCZNO

ZAKŁAD AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ

"SZANSA"

serdecznie zapraszamy

na naszą stronę na

facebook-u

PROJEKT EUROINNOWACJE
Gospodarka Odpadami
Kalendarz imprez 2012
Choszczno
Fundusze, Projekty, Dofinansowania, Pomoc Finansowa
Rejestr zbiorów danych osobowych Choszczno
Organizacje pozarządowe - kliknij

Przygarnij mnie...

   ...JESTEŚMY RÓWNIEŻ NA FACEBOOKU

Index firm - Gmina Choszczno

Samorządowy Informator SMS Gminy Choszczno
lcc

Turystyczno – rekreacyjne zagospodarowanie terenów wokół jeziora Klukom oraz na Miejskiej Górze

Lokalna Grupa Rybacka

Północna Izba Gospodarcza - Oddział w Choszcznie

Zadania Inwestycyjne
 
Polska Telewizja Internetowa
Lider Pojezierza
LP
Nasze strony
osw

chdk

crs

OSP
Ochotnicza Straż Pożarna
Copyright © 2020 www.choszczno.pl.